آشنایی با خدمات صنعتی
نوشته شده توسط : علی

آشنایی با خدمات صنعتی

   وقتی در مورد خدمات صنعتی صحبت می‌شود، چیزی که در ذهن اکثر مردم تداعی می‌شود، ارائه خدماتی نظیر تعمیر و تعویض قطعه و به طور کلی خدمات پس از فروش است که معمولا با داشتن ضمانت نامه‌ای که به خریدار ارائه می‌شود، قابل استفاده است. اما این فقط قسمت کوچکی از خدمات صنعتی به معنای واقعی است. بخش عمده‌ای از این خدمات به خود صنعت بر‌ می‌گردد. مثلا کارخانجاتی که فقط در تولید کردن قطعه‌ای خاص و کلیدی تخصص دارند و آن قطعه را برای مصرف شاید ده‌ها کارخانه‌ی دیگر تولید می‌کنند و عملکرد صحیح کارخانجات دیگر، می‌تواند نیازمند همان یک قطعه باشد.

 

خدمات صنعتی، خدمتی در راستای رفع نیازهای جامعه

   صنعت‌گران و یا صاحبان صنعت، برای انجام خدمات گسترده در راستای صنعتی که در آن تبحر دارند، رفع نیاز مشتریان و یا حتی سایر شرکت‌ها و کارخانجات و جلب رضایت ایشان اقدام به ارائه خدمات صنعتیخود می‌کنند که نباید با ارائه خود محصولات صنعتی اشتباه گرفته شود. گاهی محصولات صنعتی که ارائه می‌شوند، با توجه به نحوه‌ی استفاده و یا مدت زمانی که از تولید و فروش کالا گذشته، دچار مشکلات قابل حلی می‌شوند که معمولا صاحبان صنعت برای رفع این شرایط خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. خدمات صنعتیکه در واقع می‌تواند جزو حقوق مادی و معنوی مشتریان باشد، ممکن است مربوط به استهلاک محصول خریداری شده پس از چند سال، ایرادات نصبی، تعویض برخی قطعات و یا حتی در مواردی جایگزینی محصول باشد. گاهی اوقات هم خدمات صنعتیچیزی فراتر از موارد ذکر شده است و صنعت‌گران خدمات صنعتیرا برای سایر کارخانه‌داران و یا شرکت‌ها فراهم می‌کند. ارائه خدمات صنعتیبه شرکت‌ها و کارخانه‌های دیگر می‌تواند خدمات مشاوره‌ای به عنوان مثال به منظور پیشرفت شرکت و یا کمک به کارمندان و مدیران حرفه‌ای برای بهبود صنعت و عملکردشان باشد که این مورد بیشتر مردم محور است و به مشتریان نهایی توجه ویژه دارد.  در مورد دیگر این خدمات صنعتیکه به کارخانجات و شرکت‌های دیگر ارائه می‌شوند، ممکن است خدمات تولیدی باشند که به منظور افزایش کیفیت تولید ارائه می‌شوند مانند انجام آزمایشات خاص بر روی یکسری قطعات و یا تولید قسمتی از محصول برای شرکت درخواست کننده که در نهایت به تولید یک محصول منجر می‌شود.

 

 

صنعت و خدمات

 

   نوع سوم این خدمات صنعتی می‌تواند خدماتی نظیر تولید و بهره‌برداری و نگهداری محصولات صنعتی تولید شده توسط سایر شرکت‌ها و کارخانجات باشد که به وسیله‌ی شرکت‌های کوچک‌تر ارائه می‌شود. انواع دیگری از خدمات نیز وجود دارند که در دسته بندی خدمات صنعتیقرار می‌گیرند و شامل موارد مختلفی از قبیل خدمات عملیاتی مانند روغن کاری، نظافت کارخانجات و تولیدی‌ها، ارائه مواد اولیه یا خام مانند چرم، کاغذ و غیره که برای تولیدات محصولات دیگری مثل کیف و کفش و یا کتاب و انواع دفترچه و غیره استفاده می‌شوند نام برد. همچنین تولید قطعات اولیه یا مکمل که در تولید محصولات دیگر استفاده می‌شوند مانند ترموستات، موتور محصولات مختلف و غیره نیز جزو خدمات صنعتی محسوب می‌شوند. اما در میان شرکت‌ها و کارخانجاتی که خدمات صنعتیارائه می‌دهند نیز رقابت فراوانی وجود دارد. در این بین شرکت‌هایی موفق‌تر هستند که خدمات آن‌ها متفاوت از سایر رقبایشان باشد. یکی از مواردی که باعث می‌شود مشتریان به سمت استفاده از خدمات صنعتیشرکتی بروند، ارائه آنی خدمات است. مانند خدمات تعویض قطعه‌ی محصولات الکتریکی در منزل که مشتریان بر روند ارائه خدمات نظارت دارند و مرحله به مرحله شاهد روند و پیشرفت کار هستند.





:: بازدید از این مطلب : 918
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 11 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: